Skip to content

IP Belgium: versterkt radioleiderschap

Het recentste cumulatieve CIM-radiobereik (20 januari - 21 juni) versterkt de marktpositie van IP.

Audio Observer

DE “SHARE OF EAR” VAN BELGIË

Radio: de luistercijfers hebben geen last van de crisis

Alle marktspelers keken reikhalzend uit naar de zojuist door het CIM gepubliceerde luistercijfers. Deze nieuwe gegevens brengen trends aan het licht in de manier waarop we in deze toch wel heel aparte crisisperiode naar de radio luisteren.

Adscan, de nieuwe barometer van IP Belgium die de reclame-impact meet

De Adscan-studie ging in januari 2020 van start en heeft een jaar lang continu radio- en televisiecampagnes gemeten. Één jaar en 85 tests later kunnen we, via de eerste impactdatabank voor Franstalige audiovisuele reclame in België, een aantal besluiten trekken over de doeltreffendheid van reclame in deze twee media.

Voor e-commercebedrijven is reclame op Radio en TV cruciaal om het vertrouwen te winnen

Samen met zijn Nederlandse tegenhanger Screenforce ging VIA in december 2020 van start met een onderzoek naar e-commerce. Dat werd uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. Het onderzocht het online aankoopgedrag en de rol die media daarbij spelen.

Waarom in reclame blijven investeren in tijden van crisis

Periodes van economische crisis zoals we er nu een doormaken, verplichten ondernemingen om zich aan te passen en hun strategieën te herzien.

Balans 2020 van het online radiobereik

Nostalgie en Radio Contact zijn de winnaars in het zuiden

Krachtige opleving van de reclame-investeringen in TV & Radio

De door het coronavirus veroorzaakte gezondheidscrisis heeft enorme gevolgen voor de hele wereldeconomie. Hoewel de kijk- en luistercijfers het ene na het andere record braken, waren er toch veel merken die besloten om in deze onzekere tijden hun communicatie tijdelijk op te schorten. Dat gebeurde heel plots en had een nooit eerder gezien effect op het totaalbedrag van de in België geïnvesteerde reclamebudgetten.

Tegen de stroom in: waardecreatie door contracyclische merkontwikkeling

De huidige gezondheidscrisis impliceert dat marketeers hun mediastrategieën op een intelligente manier moeten aanpassen. Er staat veel op het spel: de economische gezondheid van merken – en dus van bedrijven – moet beschermd worden, op middellange en lange termijn.

Re-evaluating Media – Belgische editie van de studie

Re-evaluating Media is een door Echo Research uitgevoerde studie voor rekening van VIA, de Belgische Vereniging voor Audiovisuele Media (voorheen ABMA-BVAM).

Video Observer: het derde deel in de reeks Observers van IP

eft IP drie studies naar het tijdsbudget van de Belgen uitgevoerd. Die bieden een gedetailleerd inzicht in het mediagedrag per kwartier en kregen alle drie de naam Observer mee.

De tijdsbesteding van de Belgen onder de loep

Met de Life Observer knoopt IP Belgium opnieuw aan bij een van haar meest tot de verbeelding sprekende studies: die naar het tijdsbudget van de Belgen.