Skip to content

TMC, beschikbaar voor alle Proximus Pickx-klanten!

Alle Proximus Pickx-klanten kunnen nu genieten van deze eigenzinnige high-end tv-zender.

Sinds iets meer dan een jaar biedt IP Belgium de Franse zender TMC aan in zijn mediaportfolio. De premium content, met onder meer de befaamde, door Yann Barthès gepresenteerde talkshow Quotidien, Alain Chabats originele Burger Quiz, de onderzoeksreportages van Martin Weill en een rijk en gevarieerd filmaanbod, trekt vooral de hogere sociale groepen aan. De zender vormt dus een mooie aanvulling op het video-aanbod van IP Belgium.

Sinds 1 april is de zender opgenomen in het basisaanbod van Proximus. De toonaangevende provider zal het bereik van de zender van de Groupe TF1, dat nu al sterk groeit, verder helpen uitbouwen. Het marktaandeel van TMC is in heel 2021 immers aanzienlijk gestegen: het nam met 27% toe op de VVA 18-54 jaar. Op de jongere populaties was de groei nog veel sterker: +29% op de 18-44 jaar en +50% op de 18-34 jaar.

De gemiddelde prestaties van TMC in de laatste helft van het jaar, tussen juli en december 2021, tonen aan dat de zender een mooie plaats aan het veroveren is in het audiovisuele landschap in Franstalig België: de marktaandelen lopen op tot bijna 2% voor klanten die al toegang hebben tot TMC. We kunnen dus haast met zekerheid zeggen dat bij Proximus-klanten op termijn een gelijkaardig succes te verwachten valt.

Het is daarom interessant voor uw merken om te profiteren van deze premium context op een snelgroeiende zender. Neem contact op met onze teams voor meer informatie en ontdek onze communicatiemogelijkheden op TMC.

Aandeel :
Meer info nodig?

Delphine Van Kerckhove

Sales Director