IP Belgium lanceert zijn eerste contextuele podcastaanbod, zodat u nu ook gebruik kunt maken van de populairste audioformat van het moment! Belgen zijn een en al oor voor de podcast! Podcasts hebben de wind in de zeilen: het publiek groeit jaar na jaar, vooral onder jongeren. 47% van de 18-24-jarigen luistert naar podcasts, net als 44% van de 25-34-jarigen. Naast deze hoge cijfers spelen er ook kwalitatieve elementen: podcasts worden net zo geloofwaardig geacht als traditionele media (radio, televisie, dagbladen) maar daar komt bovenop dat 81% van de luisteraars van mening is dat ze, meer nog dan andere media, voor een beter begrip van bepaalde onderwerpen zorgen. Een zegen voor uw merk! Mensen luisteren naar een podcast als het onderwerp hen interesseert, waardoor deze format een echte zegen is voor adverteerders: voor gemiddeld 4 van de 10 luisteraars genereert reclame in podcasts meer aandacht, geloofwaardigheid en relevantie dan reclame op social media, websites, kranten, tijdschriften en radio. De reclame is minder opdringerig en wordt meer geaccepteerd door podcastluisteraars. Ze begrijpen dat die nodig is om de service gratis te houden. Bovendien ontwikkelt de gastheer van een podcast een zeer intieme relatie met zijn luisteraars door hen een veel individuelere en intensere audio-ervaring te bieden dan wanneer ze naar de radio luisteren, en zo hun vertrouwen in de media te vergroten. Maak kennis met ons Podcast Context Offer, een aanbod dat speciaal is bedacht om uw reclame in een premium context te plaatsen specifiek gericht op luisteraars van thematische podcasts. Nostalgie Vlaanderen brengt hulde aan Paul McCartney Veel van onze mediapartners stappen in podcasting. De laatste tijd werd onze aandacht getrokken door de nieuwe podcast van Nostalgie Vlaanderen, die Paul McCartney in de bloemetjes zet. Ter gelegenheid van zijn 80ste verjaardag blikt de podcast Missie McCartney terug op de carrière van het voormalige Beatles-lid. Wie is Paul McCartney eigenlijk? Hoe is hij zo groot kunnen worden? Is hij echt verantwoordelijk voor de scheiding van de Beatles? Vier afleveringen lang probeert Shalini Van den Langenbergh deze rocklegende door te lichten. Beluister de eerste aflevering op de website of de app van Nostalgie Vlaanderen. *Bron: The Power of Podcast – Ipsos, UA & Trustmedia Aandeel : Meer info nodig? Julie Mordant Sales Director contacteer Andere news die u mogelijk interesseren 17/05/22 Ontdek de ongelooflijke line-up van het Nostalgie Beach Festival! Op vrijdag 5 en zaterdag 6 augustus zet een keur van Belgische en internationale artiesten Nieuwpoort in vuur en vlam. 17/05/22 Nostalgie+ Vlaanderen: al 1 jaar actief! Het is alweer een jaar geleden dat Nostalgie Vlaanderen een volledig digitale radiozender lanceerde: Nostalgie+, waar luisteraars 24 uur per dag kunnen genieten van de beste muziek van de jaren 60, 70 en 80. 08/03/22 Het CIM publiceert de eerste editie van Audio Time De nieuwe Audio Time-studie is zojuist verschenen. Ze vormt een welkome aanvulling op de informatie uit de CIM Audio-studies.