Skip to content

3de editie van de SONIQ Awards in de startblokken

De SONIQ Awards gaan opnieuw van start. Dit initiatief, dat de schijnwerpers zet op “best in class” cases in radio en audio, is daarbij aan zijn 3de editie toe. De uitreiking zal plaatsvinden op het SONIQ event, dat in februari 2022 gepland wordt, maar waarover nog geen details bekend zijn.

De SONIQ Awards 2022 worden uitgereikt in 4 categorieën. Dat betekent dat er een nieuwe categorie bijgekomen is: de prijs voor “Best Branded Audio Content” waarmee alle vormen van audio die door merken worden ingezet in de kijker gezet worden. Dat kan zowel lineair als ‘on demand’ zijn – bijvoorbeeld podcasts, branded native audio content of zelfs branded radio stations.

De categorie “Best Use of Radio” is lichtjes bijgestuurd. De prijs wil adverteerders bekronen die radio gebruiken als een hoeksteen in hun communicatie en dat op een originele, efficiënte en/of creatieve manier doen.

De categorie “Best Innovation in Audio” blijft op dezelfde manier verderlopen, met als doel vernieuwingen te bekronen in het brede domein van audio.

Tot slot zal er voor het 3de jaar op rij aandacht zijn voor “Sonic Branding”, waarmee de SONIQ Awards 3 jaar geleden van start gegaan zijn. Door de toename van touchpoints in audio wordt het ontwikkelen van een herkenbare Sonic branding immers steeds belangrijker.

Met deze 3de editie wil VIA verder gaan in zijn voornemen om goede voorbeelden van eigen bodem te detecteren en de markt te inspireren.

Zowel creatieve agentschappen, adverteerders, productiehuizen als media agencies kunnen een (beperkt en gratis) dossier indienen. Dit dient ten laatste op 27 januari te gebeuren. Een jury van professionals zal zich eind januari over de oogst buigen en de winnaars kiezen.

Alle info over deelname aan de SONIQ Awards is te vinden op de website.